Урок 15. Категорія «оптимізація» icon

Урок 15. Категорія «оптимізація»

Реклама:



Скачати 42.67 Kb.
НазваУрок 15. Категорія «оптимізація»
Дата конвертації04.06.2013
Розмір42.67 Kb.
ТипУрок
джерело


УРОК 15. КАТЕГОРІЯ «ОПТИМІЗАЦІЯ». КРИТЕРІЇ ТА ПРІОРИТЕТИ ЛАНДШАФТНО-ЕКОЛОГІЧНОЇ ОПТИМІЗАЦІЇ ТЕРИТОРІЇ

Цілі уроку: ознайомити учнів з категорією «оптимізація», розглянути критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території; розвивати вмін­ня виокремлювати головне, істотне; виховувати волю й наполегливість у навчанні.

Обладнання й матеріали: таблиці або слайди презентації із зображенням

природних територій з різним ступенем антропо­генного навантаження.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Чому треба зберігати біорізноманіття?

  2. Які природоохоронні території є в Україні?

  3. Чи відрізняються між собою природні й агроландшафти?

  4. Яку частину території України, на вашу думку, доцільно використовувати як агроландшафти?

^ III. Вивчення нового матеріалу

Ландшафт — це природно-територіальні комплекси (ПТК) з одним геоло­гічним фундаментом і близьким генетичним типом рельєфу. Під агроландшафтами слід розуміти природно-господарські територіальні системи сільськогос­подарського призначення, які складаються з географічної оболонки, що, у свою чергу, є сукупністю природних елементів із різним ступенем антропогенного навантаження, у тому числі з різною структурою сільськогосподарських угідь.

Організація землеробства з урахуванням особливостей природних агроланд-шафтів (на ландшафтній основі) передбачає чітке уявлення про природні й ан­тропогенні ресурси території. Для відновлення родючості середньо- та сильно-еродованих ґрунтів доцільно вивести їх із ріллі з подальшим використанням під природні угіддя, у тому числі водоохоронні та рекреаційні зони, розширен­ня заповідних територій різного адміністративного підпорядкування, заліснен­ня й залуження.

Таким чином, за рахунок виведення з обробітку середньо- й сильноеродова-них ґрунтів є можливість без зниження продуктивності агроекосистем суттєво поліпшити структуру агроландшафту, посилити процеси саморегуляції й акти­візувати внутрішні резерви агроландшафту, що сприятиме досягненню еколо­гічної рівноваги.

Принципово важливим є не лише визначення оптимального співвідношен­ня угідь, але й мінімально необхідної площі індивідуального природного біоце­нозу, а також оптимальної структури їх розміщення на території агроландшаф­ту. У разі оптимального розміщення ділянок із природною рослинністю можна за їхньої загальної меншої площі досягти більшого природоохоронного ефекту, ніж за необгрунтованого розміщення таких ділянок, навіть за умови, що вони займають значно більші площі в агроландшафтах.

Проблема оптимального співвідношення природних і господарських угідь включас три важливі завдання: 1) визначення оптимального співвідношення угідь; 2) встановлення мінімально необхідної площі окремої ділянки з природ­ною рослинністю; 3) планування оптимальної екологічно безпечної територі­альної структури угідь.

З метою створення ґрунтоводоохороних агроландшафтів високого ступеня саморегуляції з мінімальними витратами енергії та ресурсів, необхідно здій­снювати контурно-смугову організацію території кожного суб'єкта землекорис­тування, у тому числі й під час паювання, в інтересах, насамперед, збереження природоохоронного каркасу ландшафту як основи сталого розвитку агросфери, поліпшення умов життя людини.

До екологічно стійких чинників в агроландшафтах належать:

  • оптимізащя водного режиму, підвищення коефіцієнта використання опа­дів, зарегулювання поверхневого стоку;

  • захист ґрунтів від ерозії та деградації, збереження і відтворення їхніх ко­рисних властивостей;

  • створення життєвого простору для дикої флори й фауни;

  • підтримання біорізноманіття, у тому числі збереженням генофонду запилювачів та ентомофагів.

До екологічно нестійких чинників належать:

  • висока розораність території, особливо в умовах складного рельєфу, зокре­
    ма водозборів малих річок;

  • створення на схилових площах рівнинної прямолінійної організації тери­торії;

  • ерозійні процеси, що перевищують регіональні допустимі норми;

  • розораність схилів, що прилягають до гідрографічної мережі, природних водостоків і зарегульованих улоговин;

  • забрудненість ґрунтових і поверхневих вод продуктами ерозії та залишками агрохімікатів, іншими хімічними реагентами;

  • негативний баланс органічної речовини й біогенних елементів у агроекосистемах.

IV. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів

  1. Що таке ландшафт?

  2. Чому землеробство слід організовувати з урахуванням особливостей при­
    родних ландшафтів?

  3. Чому бажано мати в структурі агроландшафту природні біогеоценози?

V. Домашнє завдання

Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconДо антропогенних навантажень
Урок категорія «забруднення». Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconУрок 11. Категорія «збалансований розвиток»
Цілі уроку: ознайомити учнів з категорією «збалансований розвиток», розглянути найважливіші баланси у сфері користування; розвивати...

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconУрок як основна організаційна форма навчання
Основною формою організації навчального процесу в школі є урок, що одночасно акумулює змістовну, процесуальну та результативну функції...

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconУрок закрепления знаний по теме «Древний Китай»
Урок проводится после изучения §§22и 23 учебника «История древнего мира» А. А. Вигасина и Г. И. Годера

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconКурс лекцій Розділ 2: тема 5
Оптимізація величини партії матеріалів, що закуповується та величини серії продукції, що випускається на підприємстві

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconРішення виконкому № від 2005р. Категорія №1 дев’яти поверхові будинки Обов’язкові послуги Вартість 1м кв. Коп з Пдв

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconУрок (урок квв) Клас Предмети: енергозбереження + географія Час проведення: 1 година
Попередньо учні діляться на дві команди, що повинні виконати наступні домашні завдання

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconКартка назва конкурсної роботи : "Оптимізація процесу вирощування спіруліни з метою отримання біопалива"
Національний тур міжнародного конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності "енергія та середовище"

Урок 15. Категорія «оптимізація» iconУрок до нас. Вчитель : я теж приєднуюсь до привітання наших учнів, запрошую на урок. А урок сьогодні буде незвичайний
«Іменник», розвивати орфографічні вміння і навички, формувати уявлення про географічне положення України, її історію, населення,...

Урок 15. Категорія «оптимізація» icon"Енергія і середовище" 2012-2013 н р. Оптимізація процесу вирощування спіруліни з метою отримання біопалива
Технології використання водоростей, як паливної сировини, займають одне з центральних місць у сучасній альтернативній енергетиці

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©navch.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи