Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги icon

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги

Реклама:



Скачати 49.39 Kb.
НазваІндивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги
Дата конвертації27.07.2013
Розмір49.39 Kb.
ТипДокументи
джерело

Практичний психолог протягом 2011-2012 навчального року здійснювала психодіагностику та спостереження за адаптацією та формуванням колективів у новостворених 5 класі та 10-А 10-Б, 10-В. 10-Г класах. За допомогою різних методик вивчались індивідуальні особливості учнів, їхні риси характеру, темперамент, творчі здібності, рівень вихованості учнів. Практичний психолог здійснювала вивчення особистісних рис характеру дітей у новостворених класах (5, 10-Б, 10-В, 10-Г ). Проводились визначення індексу групової згуртованості у 5-9 класах; дослідження емоційного стану учнів у новостворених класах за методикою Лутошкіна. Отримавши результати досліджень, спостережень, діагностики та індивідуальних бесід з учнями, психолог складала індивідуальні психолого-педагогічні картки на учнів 10-х класів. Велику увагу Якимчук Г.В. приділяла діагностиці, анкетуванню та профілактичним бесідам з попередження негативних звичок (куріння, наркоманії, алкоголізму) та суїциду. Психолог приділяє увагу роботі з такими категоріями дітей, як учні «групи ризику». З цією метою практичний психолог провела такі заходи:

- створення Карти спостережень «Дитина очима вихователя», куди ввійшли діти, що потребують підсиленої уваги;

- створення психолого-педагогічних характеристик на учнів, що потребують підсиленої уваги ( «група ризику») ;

- індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги.

Значне місце у роботі психолога займає діагностика, розвиток і супровід обдарованої дитини в умовах комплексу. У своїй роботі психолог використовує такі алгоритми психодіагностичного обстеження обдарованої дитини:

- спостереження, анкетування;

- використання діагностичних методик, що оцінюють загальний рівень розвитку дітей під час групового обстеження;

- використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку пізнавальної активності та здібностей у сфері логічного мислення та уяви під час індивідуального обстеження;

- використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку розумових здібностей для визначення профілю навчання в старших класах;

- надання психологічної допомоги обдарованим дітям.

Важливе місце у роботі практичного психолога комплексу займає профорієнтаційна робота з учнями 9-11 класів з метою поглиблення знань про професії та вивчення здібностей учнів. Серед учнів 9-10 класів поводились анкетування, тестування з метою допомоги учням визначитись, які предмети обрати для підготовки до здачі ЗНО в 11 класі та вибору майбутньої професії за такими методиками:

  • Анкета інтересів;

  • методика «Карта інтересів»;

  • Диференційно-діагностичний питальник інтересів;

  • методика «Матриця вибору професії»;

  • Питальник професійної готовності;

  • тест «Квадрат інтересів».

Відповідно до вікових особливостей учнів Якимчук Г.В. проводила бесіди, ділові ігри, тренінги з учнями підліткових та старших класів. Наприклад, з учнями 5, 6 класів відбулися бесіди про дружбу з тестуванням «Чи справжній ти друг?», «Як навчитися стримуватись»; бесіди на теми: «Особливості молодшого підліткового віку» та «Що ми знаємо про толерантність?». Із учнями 9 класу проводились бесіди: «Перше кохання та його роль в житті людини», «Психологічні особливості переходу від підліткового до юнацького віку». З учнями 10-11 класів проводились цикли бесід з етики сімейного виховання, про моральні цінності та толерантність.

Практичний психолог працює над реалізацією Програми Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». З цією метою у 5 та 6 класах було проведено тренінг на тему «Здоров’я та здоровий спосіб життя», у 10 класах – тренінг «Ми — за здоровий спосіб життя». З учнями 11-В класу було проведено тренінг на тему: «Складові гарного настрою», а також психологічні ігри згідно вікових особливостей учнів.

У комплексі організовано регулярні індивідуальні психологічні консультації для учнів, на яких вчасно виявляються проблеми дітей та проводиться робота з психокорекції. Добре впливає на обдарованих дітей проведення тренінгів, спрямованих на підвищення емоційної стійкості, формування навичок самостійного аналізу власного психічного стану і факторів, що впливають на нього, вміння включати стимулюючі психічні механізми. Тематика тренінгів різноманітна: розвиток уяви, творчого мислення, удосконалення навичок активного мовлення, збагачення словникового запасу, розвиток гнучкості й оригінальності мислення, розвиток уваги та пам’яті, формування прагнення до самовдосконалення. Для психокорекції дуже вдало використовуються проективні методики, серед яких і тренінг «Проективні методики як засіб саморегуляції», автором якого є психолог Якимчук Г.В.

Якимчук Г.В. сприяє розвитку психологічної культури, формуванню культури поведінки та взаємовідносин на засадах психологічних знань. Серед учителів та батьків проводиться просвітницька робота з психологічних знань. Із педагогічним колективом проводяться засідання психолого-педагогічного семінару, де обговорюються актуальні проблеми щодо розвитку особистості та формування національної свідомості учнів комплексу. Психолог виступає на засіданнях методичних об’єднань, батьківських зборах з актуальних питань ( наприклад: «Психологія ранньої юності», «Педагогічна діяльність вчителя», «Розумовий розвиток у старшому шкільному віці»), бере участь у батьківському всеобучі, подає статті до друку в гімназійну газету «Пролісок». На сторінках Шкільного порталу розміщено такі матеріали психологічної служби: «Створення позитивного психоемоційного клімату в колективі», «10 жовтня – Всесвітній день психічного здоров’я», «16 листопада – день толерантності», «Будьмо толерантними», «Як навчитися стримуватись», «Профорієнтаційна робота з учнями 9-10 класів», «Психологічні рекомендації щодо підготовки до ЗНО». Надруковані методичні посібники:

1. Ганна Якимчук. Фізкультхвилинки на уроках. Кіровоград-2011.

2. Якимчук Г.В. Психологічна служба Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат-школа мистецтв).

Якимчук Г.В. залучає обдарованих дітей до написання творчих робіт з психології. Наприклад, учні 10-11 класів опрацювали такі теми: «Сім’я та подружні відносини»( Жовтобрюх Ірина, 11-В), «Молодіжні субкультури» (Журавльова Яна, 11-В), «Особливості юнацького характеру» (Ляшенко Зорина, 10-Б), «Розвиток уяви і творчих здібностей у дітей різного віку» (Шевчук Марина, 10-В), «Вплив емоцій на характер людини» (Бухай Анна, 10-Б), «Взаємовідносини між членами мікроколективу» (Хорольська Карина, 10-Г), «Роль матері у сім’ї» (Нагорна Ельвіра, 10-В).

Усі учні стали призерами на конкурсі-захисті. Серед них особливо виділились роботи Хорольської К., Ляшенко З., Шевчук М.

У 2011-2012 навчальному році проводилась олімпіада з психології та педагогіки. 6 учнів взяли участь у проведенні першого туру. Переможницею стала учениця 10-Г класу Хорольська Карина, яка продовжила змагання в обласній олімпіаді, отримавши диплом ІІІ ступеня.

Якимчук Г.В. була учасником семінару з підготовки педагогів-тренерів програми МОН України /НАПН України/ ФН ООН України «Дорослішай на здоров’я », що проходив 12-16 грудня в м.Києві. Програма розрахована на сприяння збереженню репродуктивного здоров’я підростаючого покоління нашої держави. Елементи тренінгової роботи психолог проводила серед учнів 10-11 класів. А 24-27 березня при ІППО імені Василя Сухомлинського проходив семінар для тренерів-підлітків, уякому взяли участь учні гімназії-інтернату-школи мистецтв Богомолов Андрій (10-В), Пуляк Анастасія (10-Г), Цимбалюк Наталія (9 кл.), Яхно Андрій (9 кл.). В наступному навчальному році ця програма буде включена до плану роботи психологічної служби.

Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconПлан роботи бібліотеки
З цією метою в школі проводилася активна індивідуальна робота в формі бесід-діалогів складалися індивідуальні плани питання. По класах...

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconРанок прогулянка
Спостереження и праця в куточку природи. Індивідуальна робота по грамоті. Культура спілкування. Словесна гра на збагачення образного...

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconКонфлікт між учителем і учнями
Взаємодію з учнями вчитель організує через розв'язання педагогічних ситуацій. У педагогічній ситуації вчитель вступає в контакт з...

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconМета: уточнити знання психологів про різноманітні форми роботи психолога з батьками, їх класифікацію; сприяти активізації учасників семінару
Тивних форм роботи психолога з батьками; кольорові фішки (колір фішки відповідає одному з термінів)

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconПрактичні поради психолога з корекції психічних функцій: уваги, пам'яті, мислення
Вага, пам'ять, мислення входять як складова частина в будь-яку людську діяльність. Людина народжується з достатньо розвинутими задатками...

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconПлан роботи Одеського обласного інституту удосконалення вчителів на 2012 рік
Вчитель”, на подальший розвиток змісту І форм післядипломної освіти. У цьому напрямку здійснювалась науково-методична, експериментально-дослідна...

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconКаширіна Тетяна Михайлівна посада начальник відділу адреса
Видача путівок для оздоровлення дітей пільгових категорій дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconПлан роботи Одеського обласного інституту удосконалення вчителів на 2013 рік
«Освіта Одещини на 2011 – 2014 роки» та сприяла подальшому розвитку змісту І форм післядипломної освіти. У цьому напрямку здійснювалась...

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconГурткова робота в ккднз №141
Днз потребувало окремої уваги з боку завідувача ккднз №141 Мельничук О.І. та вихователя методиста Андріюц Л. О

Індивідуальна робота психолога з учнями, що потребують підсиленої уваги iconМетоди розв`язання олімпіадних задач та задач підвищеної складності з математики. 5-7 кл
Математична освіта у загальноосвітній школі насамперед спрямована на засвоєння учнями алгоритмів розв`язування стандартних задач....

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©navch.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи