Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація icon

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація

Реклама:



Скачати 45.09 Kb.
НазваАдаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація
Дата конвертації26.07.2013
Розмір45.09 Kb.
ТипДокументи
джерело

Адаптація учнів 5 класу до навчання

Психологічна адаптація - це процес взаємодії особистості із середовищем, при якому особистість повинна враховувати особливості середовища й активно впливати на нього, щоб забезпечити задоволення своїх основних потреб. Процес взаємодії особистості та середовища полягає в пошуку й використанні адекватних засобів і способів задоволення основних потреб. До них належать: потреба в безпеці; фізіологічні потреби (в їжі, сні, відпочинку тощо); потреба у прийнятті та любові; у визнанні та повазі; у самоствердженні, самовираженні й розвитку «я»

Успішність школяра залежить від рівня сформованості загальнонавчальних умінь і навичок. Серед них варто особливо виділити загальномовленнєві, рівень опанування яких сприяє культурі мовлення та слухання. Учені підрахували: 70 % того часу, коли людина не спить, вона присвячує читанню, письму, слуханню, розмові - чотирьом основним різновидам мовленнєвої діяльності. Мовлення - один з найважливіших показників культури людини, її інтелекту. Розвинене мовлення є основою розумової діяльності, воно забезпечує справжні успіхи школярів у навчанні.

У молодшому підлітковому віці у зв’язку з початком етапу статевого дозрівання відбуваються зміни в пізнавальній сфері молодших підлітків: уповільнюється темп їхньої діяльності; виконання певних видів робіт потребує більше часу; діти частіше відволікаються; можуть бути роздратованими, неуважними; можуть неадекватно реагувати на зауваження тощо. Це, як наслідок, може бути причиною зниження рівня навчальних досягнень, утрати мотивації до навчання, породжувати конфліктні ситуації між однолітками та дорослими.

Нової якості у п’ятикласників набувають стосунки з однолітками. Діти хочуть почувати себе частиною цілого колективу, жити з ним спільним життям, бути визнані друзями. Спілкування з друзями стає самостійною діяльністю. Вона існує, з одного боку, у вигляді вчинків підлітків по відношенню один до одного, а з іншого - у формі осмислення вчинків однолітків і стосунків з ними. Ця сфера життя та спілкування стає для підлітків надзвичайно важливою й особистісно значущою: зменшується згуртованість, зростає прагнення до самовираження.

Водночас досить часто у школярів цієї групи проявляється так зване «почуття дорослості»: діти потребують поваги та самостійності, серйозного та довірливого ставлення до них з боку дорослих.

Навчання у школі має бути для школяра джерелом позитивних емоцій, що допоможе знайти своє місце серед однолітків, підтримає впевненість у собі, у своїх силах. Важливо, щоб ці позитивні емоції пов'язувалися з процесом навчання. Слід підкреслити, що успішній реалізації завдань сучасної школи сприяє педагогічний досвід, світосприймання самого вчителя у співпраці з батьками.

^ ПАМ’ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-х КЛАСІВ

  • Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

  • Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).

  • Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).

  • Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.

  • Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

  • Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.

  • Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

^ ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАСАХ

  • Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.

  • Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу згідно віковим особливостям .

  • Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.

  • Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.

  • Протягом уроку та для домашнього виконання давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.

  • Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.

  • Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.

  • Забезпечуйте систематичне повторення.

  • Уникайте перевантаження дітей.

  • Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах


^ ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ

  • У ваших дітей переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.

  • У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.

  • Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

  • Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.

  • Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай удома вони виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.

  • Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.

  • Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах ( уникайте критичних зауважень вчителеві при дітях).

  • Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

  • Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.

  • Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.

  • Пам’ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - одне ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежить від кожного.

  • Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

  • Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.

  • Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

  • Умійте ставити себе на місце дитини.

  • Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог.

Додати документ в свій блог або на сайт


Реклама:

Схожі:

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconМетодична розробка «адаптація модельного методу навчання case study в процесі викладання спецдисциплін»
Адаптація модельного методу навчання case-study в процесі викладання інформатики

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconМетодична розробка «адаптація модельного методу навчання case study в процесі викладання інформатики»
Адаптація модельного методу навчання case-study в процесі викладання інформатики

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація icon«Адаптація учнів 5-х класів до навчання у середній школі» Мета: з'ясувати та вирішити психологічні та організаційні проблеми, які пов'язані з адаптацією учнів до навчання у середній школі. Доповідач: Іванова С. А. заступник директора з нвр
...

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconПсихолого-педагогічна характеристика 10 класу
За результатами І семестру 2011-2013 н р рівень успішності учнів класу можна оцінити як достатній, зокрема: достатній рівень навчання–...

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconКартка до проекту Конкурсна комісія Номер проекту
Соціальна підтримка та адаптація інвалідів, безробітних, малозабезпечених та осіб похилого віку

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconКопиленко Світлана Сергіївна
Копиленко Світлана Сергіївна Логопед плідно працює над виявленням та виправленням мовних вад у дітей дошкільного віку. Одне із головних...

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconПоради педагогам при організації навчально – виховного процесу для учнів 1 класу
У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconЗбірник матеріалів з української літератури для учнів 7-го класу
Даний збірник матеріалів дозволить доповнити підручник «Української мови та літератури» Слоньовської О., як для класів з українською...

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconВ дачненській загальноосвітній школі для учнів 8 11 класів проведено «Осінній Бал», головною метою якого було визначення «Королеви Осіннього Балу 2012 року»
Парпан Дар’я, 2 місце – учениця 11 класу Бутенко Олександра, 3 місце – конкурсантка з 9 класу Коровка Олена, та 4 місце посіла учасниця...

Адаптація учнів 5 класу до навчання Психологічна адаптація iconШестирічки: формування повноцінної навчальної мотиваціїї Вихователь Семеріяч О. В. Програма «Впевнений старт»
В наш час помітною стала загальна тенденція – зниження інтересу до навчання в шестирічних учнів ще до закінчення першого класу, тоді...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Документи


База даних захищена авторським правом ©navch.com.ua 2000-2013
При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання відкритою для індексації.
звернутися до адміністрації
Документи